- Иновативното хибридно задвижване използва както електрически двигател, така и сгъстен природен газ
- Практичната комбинация от мощности минимизира емисиите и максимизира автономността
- Същата товароподемност и обхват като дизеловия еквивалент
На изложението Agritechnica 2025 New Holland представи хибриден прототип на телескопичен товарач с пълен размер, който предефинира практичността на селскостопанското оборудване, задвижвано с алтернативни горива. Този пробив съчетава автономността и мощността, от които се нуждаят фермерите, без ограниченията в работното време на машините, задвижвани само с батерии, или зависимостта от изкопаеми горива на дизеловите модели.
Максималната височина на повдигане/тегло от 7-9 м/4,2 т и първата в индустрията комбинация от електрическа енергия и природен газ като източници на енергия го позиционират като първата машина от този вид, проектирана специално за специфични селскостопански приложения. Тя постига това, без да прави компромис със способността за повдигане, височината, мощността или автономността в сравнение с типичен средноразмерен селскостопански товарач.
В момента машината е в тестова фаза и разполага с електрическа трансмисия, свързана с допълнителна батерия/електрическа система. Тя работи изцяло на електричество до четири часа при средно тежки задачи и до шест часа при леки цикли. При тежки задачи четирицилиндров метанов двигател F28 от FPT осигурява допълнителна мощност и едновременно с това презарежда батерията. Гъвкавостта се разширява допълнително чрез бързо зареждане на батерията.
Конфигурацията с електрически и метанов двигател позволява цял ден независима работа без презареждане. Електричеството, генерирано във фермата чрез соларни или анаеробни инсталации (AD), също може да се използва за презареждане на батериите, за напълно възобновяемо зареждане. Това означава също, че AD инсталациите, които използват отгледани във фермата култури и отпадъци, могат да захранват собствените си машини, използвайки технология, разработена от Bennamann, в която CNH притежава мажоритарен дял.
2,8-литровият двигател генерира 75 kW/100 hp и работи с фиксирана скорост, за да минимизира разхода на гориво, като същевременно поддържа производителността, което помага да се удължат интервалите между сервизните прегледи и да се максимизира ефективността. Налична е 84 kW/112 hp номинална мощност на хидравличната помпа и 115 kW/154 hp номинална мощност за тяга. 70kWh батерия осигурява електрическа енергия както в хибриден режим – когато скоростта на двигателя се поддържа в най-ефективната работна точка – така и в изцяло електрически режим.
Тестовете на място показаха до 70% икономия на енергия в сравнение с дизеловите алтернативи и 30% по-добра производителност, ефективност и автономност в сравнение с подобно дизелово превозно средство при типични операции по обработка на материали.
Електрическата трансмисия подобрява производителността: контролът на тягата работи независимо от контрола на прикачните устройства, реакцията на превключване е регулируема и има по-малко движещи се части, което също намалява вибрациите и подобрява надеждността и комфорта. Операторите и хората около машината – включително животните в сградите за отглеждане на добитък – също се възползват от минималния шум и нулевите емисии.
„С този прототип New Holland показва своята непрекъсната ангажираност към стратегията „Лидер в чистата енергия“, като се основава на нашето лидерство в машините с алтернативни горива“, казва Марко Герби, Продуктов мениджър на New Holland T4 и T5 трактори, товарачи и телескопични товарачи.
„Нашата цел е да помогнем на нашите клиенти да повишат производителността и рентабилността на фермите си, като разширим гамата си от машини с алтернативни горива, които не компрометират ефективността или производителността, а помагат да се сведе до минимум въглеродният отпечатък на селското стопанство.“
За повече информация: Интерагри България – единствен официален вносител на пълна гама самоходна и прикачна техника с марката New Holland за страната. Контакти: 0700 46 666 и www.interagri.bg